Legendy Warszawskie –
W czasie gry dzieci usłyszą legendy: Wars i Sawa, o Syrence warszawskiej, Bazyliszku, dowiedzą się, dlaczego trzeba obserwować szablę Króla Zygmunta, policzą wszystkie kolumny, na których stał król. Usłyszą skąd się wziął niedźwiedź przed Kościołem Jezuitów, jak chodziły ubrane warszawskie mieszczki. Skąd w mieście wzięła się Gnojna Góra, gdzie pracował Szewczyk z legendy o Złotej Kaczce i wiele innych ciekawostek.
Zabawa z mapą, wyszukiwanie rysunków na kamienicach, zgadywanki i układanki, a wszystko w towarzystwie postaci jakby przeniesionych z dawnej Warszawy lub legendy. Przewodnicy biorący udział w grze będą w kostiumach nawiązujących do strojów historycznych lub postaci z legend.
Organizacja gry miejskiej:
Dzieci odszukują miejsca zaznaczone na mapie. Tam czekają przewodnicy. Oprócz wysłuchania opowieści przewodników, legend i ciekawostek, dzieci bawią się wykonując zadania.
Dzieci zostaną podzielone na grupy od 5 do 10 osób (najlepiej dzieci bawią się w grupach 5-7 osób). Do każdej grupy wymagany jest opiekun.
Maksymalnie w grze jednorazowo może wziąć udział 6 grup.
Opiekunów w czasie gry prosimy o: dbanie o bezpieczeństwo dzieci, pomoc w pracy z mapą (niewielki teren, mapa bardzo łatwa do czytania), pomoc w czytaniu i pisaniu (w niektórych zadaniach trzeba zapisać nazwy lub pojedyncze słowa).
Gra, w zależności od grupy trwa przeciętnie od 2.15 do 3 godzin.
Śladami „Kamieni na Szaniec” i Szarych Szeregów.
Celem gry jest zapoznanie uczestników z realiami panującymi w okupowanej Warszawie, poczucie przez nich atmosfery konspiracji i walki przez mały sabotaż. Grupy otrzymują mapy z zaznaczonymi punktami, gdzie oczekują łączniczki/łącznicy. Po odnalezieniu łącznika grupa słucha opowiadania związanego z akcjami przeprowadzanymi przez Szare Szeregi, życiem codziennym w mieście zajętym przez Niemców. Otrzymuje zadanie, a po jego wykonaniu wskazówkę, jak odnaleźć kolejnego łącznika. Czasem wskazówka jest przekazana do rąk grupy, czasem trzeba odnaleźć skrytkę, gdzie oczekuje ukryty rozkaz Komendy Głównej, a czasem rozszyfrować wiadomość. Zadaniem grup, jak w czasie okupacji niemieckiej jest przeniesienie tajnych materiałów, a nawet dostarczenie broni do przeprowadzenia akcji. Wszystko w największej konspiracji. Zakończeniem gry jest odtworzenie Akcji pod Arsenałem.Arsenałem.
Czas trwania gry ok. 3 godziny.
Gry dla grup szkolnych:
do 20 uczestników 1100 zł.,
od 21 do 40 uczestników 1400 zł.
od 41 do 60 uczestników 1700 zł.
W zależności od liczby dzieci uczestniczących w grze rezerwowana jest ilość przewodników. Jeśli na grę przyjedzie mniej dzieci niż było deklarowane, obowiązuje cena wynikająca z rezerwacji.
Pełny Cennik Usług